Next stop: Sydney - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jorrit Sijtsma - WaarBenJij.nu Next stop: Sydney - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jorrit Sijtsma - WaarBenJij.nu

Next stop: Sydney

Door: Jorrit Sijtsma

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

21 Oktober 2015 | Singapore, Singapore

Gisteren (20 oktober) was ik van plan om naar de Singapore zoo te gaan. Het idee was om er vroeg uit te gaan omdat ik verwachtte dat de reis wel even zou gaan duren, de dierentuin ligt namelijk vrij buiten de stad. Dat liep niet helemaal zoals gepland. In plaats van 8 uur werd ik om 20 over tien wakker, wat voor mijn doen erg laat is. Aangezien het ontbijt in mijn hostel al afgelopen was ben ik maar direct de metro in gegaan. Het was ongeveer drie kwartier met de metro en dan nog ongeveer een kwartier met de bus, ongeveer een uur in totaal dus. Na wat verwarring in de bus terminal ben ik alsnog mooi op tijd in de zoo aangekomen. De verwarring ging als volgt: in bijvoorbeeld Groningen hoofdstation ben ik gewend om naar de bus toe te lopen. Dat gaat in Singapore even iets anders. Ze hebben daar namelijk een soort terminal met keurige rijen voor elke buslijn (het was dan natuurlijk wel een kolonie van Engeland). Ik had dit niet gezien en liep gewoon naar een rij geparkeerde bussen toe. Bleek dus dat ik daar helemaal niet mocht komen, heeft er vast leuk uit gezien. Hoe dan ook, ik was dus mooi op tijd in de dierentuin. Ik moet zeggen dat deze dierentuin toch wel echt anders is dan de meesten. Er lopen namelijk geregeld dieren gewoon los rond. Zo moet je niet gek opkijken als er opeens een leguaan of een (niet gevaarlijke) slang voorbij kruipt over het wandelpad. De slang heb ik helaas niet gezien. Ook de oerangoetangs hebben een open hok en kunnen dus overal heen klimmen waar ze willen. Zo kun je dus soms erg dichtbij komen en daarnaast is het zeer komisch om te kijken hoe een oerangoetang takken afbreekt en op het wandelpad er onder gooit. Er was ook een soort overkapping met daarin een soort gesimuleerde jungle (ik zeg gesimuleerd maar in principe is Singapore ook gewoon jungle). Hier liepen ook verschillende dieren los rond zoals onder anderen ring staart makis en verschillende soorten vogels en vlinders. Dat was een erg leuke ervaring moet ik zeggen. Het hoogtepunt van de dierentuin vond ik de twee witte tijgers, die had ik nooit eerder gezien. Al met al dus een leuke dierentuin en zeker waard om heen te gaan. Dat was dan al weer mijn laatste hele dag in Singapore. Op dit moment zit ik weer ingecheckt en wel op mijn vlucht te wachten die over 6 uur en tien minuten vertrekt. Ja ik zit liever op het vliegveld te wachten, er is daar altijd wel wat te beleven, dan dat ik bezweet in het vliegtuig moet omdat ik nog rond heb gesjouwd voordat ik naar het vliegveld ging. Ga je hieiets Singapore buiten rondlopen dan ga je hoe dan ook erg zweten, althans ik wel. Mijn ervaring met Singapore is zeer goed geweest en ik kan ook iedereen zeer aanraden om dit land / deze stad eens te bezoeken. Voor nu is het mooi geweest met mijn kleine stedentrip en wordt het wel eens tijd dat ik naar Australië vertrek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Jorrit

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 5220

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 30 Juli 2016

Oceanië

Landen bezocht: