Oh Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jorrit Sijtsma - WaarBenJij.nu Oh Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jorrit Sijtsma - WaarBenJij.nu

Oh Singapore

Door: Jorrit Sijtsma

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

19 Oktober 2015 | Singapore, Singapore

Wat is het hier benauwd zeg. Meer heb ik ook eigenlijk niet te zeuren hier. Want die irritante opdringerige en soms dubieuze verkopers heb je hier niet, in tegenstelling tot Dubai. Nou goed er was één bijzonder persoon uit India die mij kwam vertellen dat er drie goede dingen op mijn pad zouden komen en wat ik zoal in mijn vorige leven gedaan heb, en die daar dan ook nog graag geld voor wilde hebben (ik vroeg nergens om?). Tja je moet creatief zijn in de vluchtsector van zo'n strikt land als dit denk ik. Voor de rest heb ik echt een zeer goede ervaring met Singapore tot nu toe. Ik ben vandaag naar het Marina Bay Sands hotel gelopen (foto vorig reisverslag). Dat was op zichzelf al een mooie wandeling, onder anderen langs het parlement van Singapore. Vervolgens ben ik op het skydeck van het Marina hotel geweest. Vanaf daar had je een prachtig uitzicht over de gehele skyline, maar nog belangrijker meer wind en dus meer verkoeling. Ik zag vanaf daarboven ook de Gardens by the bay. Hier had ik op internet al wel eens een foto van gezien maar ik wist nog niet waar het in Singapore was. Dus ik besloot toen om daar heen te gaan. Het was een hele bijzondere plek, een heel groot soort park vol met tropische planten en bomen vlakbij het centrum van de stad. Ze hadden hier ook enorme metalen constructies die op een soort bomen leken. Hier groeide dan allemaal planten omhoog waardoor je een soort plantboom kreeg. Deze constructies had ik dan ook op internet gezien. Het leek mij ook wel leuk om een keer iets lokaals te eten. Dat heb ik bij de lunch daar gedaan: allemaal verschillende tropische fruiten met een soort saus en kip met een korstje gemaakt van garnalen. Oké die kip is misschien niet heel bijzonder maar het fruit was onder anderen te vinden in het regenwoud in Maleisië, het buurland van Singapore. Lokaal genoeg voor mij aangezien Singapore, misschien afgezien van vis etc., toch vooral alles moet importeren. Na nog even toegelacht te worden door een oud vrouwtje omdat ik mijn fruit lekker met een vork naar binnen aan het werken was, ben ik weer richting het centrum gegaan. Daar ben ik in een park terecht gekomen waar ik een tijdje op een bankje in de schaduw in de wind heb gezeten , perfect. Na me even opgefrist te hebben in mijn hostel ben ik wat gaan eten. Nadat ik eindelijk een restaurant had gevonden werd ik maar niet geholpen door de bediening omdat toen ze wel langs kwamen ik had gezegd dat ik nog geen keuze gemaakt had. Mensen in de horeca zullen wel weten dat je dan wel even regelmatig moet controleren of diegene zijn kaart nog open heeft of niet. Genoeg daarover. De meneer die naast mij zat lukte het wel om de aandacht van de bediening te krijgen voor mij en zo raakte ik in een gesprek van ongeveer 2 uur met de Schot Malcolm, die al ongeveer een jaar in Singapore werkt. Dit soort willekeurige gesprekken zijn toch wel een zeer leuk aspect van reizen. In Singapore had ik nog maar weinig contact gehad met mensen maar hij verzekerde me er van dat dat in Australië en Nieuw Zeeland wel anders zou zijn: hij had daar zelf namelijk ook rond gereisd. Al met al dus weer een geslaagde dag in Singapore. Morgen ben ik van plan om naar de Singapore Zoo te gaan, die mij al meerdere malen is aangeraden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Jorrit

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 5224

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 30 Juli 2016

Oceanië

Landen bezocht: