Ik wissel Sydney in voor Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jorrit Sijtsma - WaarBenJij.nu Ik wissel Sydney in voor Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jorrit Sijtsma - WaarBenJij.nu

Ik wissel Sydney in voor Melbourne

Door: Jorrit Sijtsma

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

08 November 2015 | Australië, Melbourne

Ik wilde in eerste instantie na Sydney naar Melbourne gaan. Dat liep even wat anders en zo bracht ik een week in Orange door. Ik heb daar en in de omgeveing leuke mensen ontmoet en ik vind het ook altijd erg leuk om te zien hoe men nou leeft en woont in het land waar je op bezoek bent. Naar mijn mening leer je een land op deze manier pas echt kennen, gewoon jezelf even een tijdje onder locals mengen. Om eerlijk te zijn was een week dan ook weer meer dan genoeg voor Orange zelf. Daarom ben ik gisteren weer richting Sydney gegaan, een reis van ongeveer 5 uur. Het eerste gedeelte met een bus en het tweede gedeelte met de trein. Ik had wel geluk want ik wist niet dat je die bus moest boeken en toen ik vroeg of ik een kaartje kon kopen was er nog 1 plek over, die heb ik dan ook maar al te graag aangenomen. In Sydney heb ik even post kunnen ophalen bij mijn vorige hostel en ben ik vervolgens naar het appartement van iemand gegaan die ik mijn eerste week in Sydney heb leren kennen. De dag hiervoor heb ik mij voorbereid voor mijn reis naar mijn volgende bestemming: Melbourne. Na een korte nacht in Sydney ben ik naar het centraal station gelopen en ben ik in een greyhound bus gestapt met bestemming Canberra. De bus vertrok om 4 uur in de ochtend, vandaar het korte nachtje in Sydney. In Canberra moest ik een uur wachten op mijn aansluitende greyhound bus naar Melbourne en daar bevind ik mij nu in. De bus is zelfs voor mij ruim genoeg en met de mooie landschappen om je heen is het een mooie manier van reizen. Daarnaast is er zelfs wifi in de bus, wat natuurlijk ook erg plezierig is. In totaal (met het uurtje wachten in Canberra) is de reis van vandaag 13 uur. Wanneer ik in Melbourne aan kom zal ik een hostel moeten gaan zoeken waar ik ongeveer een week kan blijven zodat ik in de tussentijd werk kan gaan vinden in de regio van Melbourne! Ik moet zeggen dat het erg fijn is dat ik me weer helemaal beter voel en nu zelf ook weer op pad kan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Jorrit

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 5207

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 30 Juli 2016

Oceanië

Landen bezocht: