Singapore maakt het waar in minder dan een uur - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jorrit Sijtsma - WaarBenJij.nu Singapore maakt het waar in minder dan een uur - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jorrit Sijtsma - WaarBenJij.nu

Singapore maakt het waar in minder dan een uur

Door: Jorrit Sijtsma

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

18 Oktober 2015 | Singapore, Singapore

Iedereen die ik de afgelopen dagen ontmoet heb waren het allemaal over één ding eens: Singapore is een prachtige en fijne stad. Ik hoefde zelf nog geen half uur rond te lopen door het centrum of mijn mening stond volledig parallel aan die van hen. Want wat een mooie stad is dit zeg. Mijn hostel zit vlak bij het financiële district en iedereen weet wat dat betekend: waar een financieel district is in een grote stad is hoogbouw. Laat ik nou net een grote fan zijn van (mooie) hoogbouw. Om het allemaal nog wat mooier te maken loopt er ook nog eens een rivier langs, kan niet mooier toch? Als het me lukt om een foto toe te voegen weten jullie vast wat ik bedoel. Ik hoefde vanaf het financiële district maar een klein stukje verder te lopen en het Marina Bay Sands hotel, ik zou zeggen de Burj Khalifa van Singapore, doemde boven het water op. Een spectaculair stukje architectuur zal ik het maar noemen, want dat is het ook: drie grote torens met daarbovenop nog een enorme overhangende verdieping met dakterassen, tuinen en zwembaden. Dit soort mooie bouwkunsten heb ik dus in Dubai wel moeten missen. Daarom ben ik ook zo blij met de locatie van mijn hostel hier in Singapore. Wat me verder aan Singapore is opgevallen is dat het zo schoon is en veilig voelt. En dat is ook wel te verklaren. Zo is kauwgom hier verboden en staat op drugssmokkel de doodstraf, wat ook nog even lekker duidelijk op de immigratie verklaring stond die we in het vliegtuig kregen (papiertje met al je gegevens). Dat schrikt wel af zou ik zeggen, je wordt er haast nerveus van ook al doe je niks mis. Verder is het net alsof ze hier een grote stad midden in een oerwoud neer hebben gegooid. Zo is het weer daar zeker naar, ontzettend hoge luchtvochtigheid, en er is veel groen te vinden in de stad. Veel bloemen, palmbomen etc. Dat vind ik zelf altijd fijn in een stad. Als ik dit zo terug lees dan lijkt het alsof ik hier al meerdere dagen rondloopt. Maar dat is dus het leuke! Ik ben hier pas in het centrum sinds 6 uur 's avonds lokale tijd. Singapore heeft, zoals wel duidelijk is, dus nu al een zeer goede indruk op mij achtergelaten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Jorrit

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 5204

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 30 Juli 2016

Oceanië

Landen bezocht: