Op naar Singapore - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jorrit Sijtsma - WaarBenJij.nu Op naar Singapore - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jorrit Sijtsma - WaarBenJij.nu

Op naar Singapore

Door: Jorrit Sijtsma

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

18 Oktober 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

17 oktober, 10:33 lokale tijd. Nog 4,5 uur totdat mijn vlucht vertrekt. Ik denk toch dat ik misschien wat vroeg op het vliegveld ben aangekomen. De dame van Emirates bij de check-in balie kon niet eens met zekerheid zeggen of ik al door de douane kon gaan, dat kan namelijk blijkbaar maximaal 8 uur voordat je vlucht vertrekt. Misschien had dat al een signaal af moeten geven. Hoe dan ook zit ik nu toch in de terminal, ingecheckt en wel, op mijn vlucht te wachten. Om wat tijd te doden begin ik nu alvast met een nieuw reisverslag schrijven. Deze zal waarschijnlijk pas later online staan omdat je op een van de grotere luchthavens ter wereld maar 1 uurtje gratis wifi hebt. Hoewel ik maar twee dagen in Dubai had, heb ik toch aardig wat gedaan. Ik ben op de eerste dag (16 oktober) met een woestijn safari meegegaan, en wauw wat was dat mooi. Ik werd bij het hotel opgepikt en in de auto raakte ik al snel aan de praat met een vrouw uit Nieuw Zeeland (geboren in Zuid-Afrika). Dat was erg leuk en we hebben de rest van de dag met elkaar doorgebracht. De safari zelf was briljant. Na ongeveer een half uur rijden waren we ver genoeg van Dubai om echt in de woestijn te komen. Daar hebben we ongeveer anderhalf uur in een konvooi van 4x4's rond gecrossd, duin op duin af. Al met al was dat al een zeer bijzondere ervaring. Daarna zijn we naar een soort kampje ergens anders in de woestijn gereden waar voor de hele groep onder andere een barbeque was voorbereid. Daarnaast heb ik ook nog een stukje op een kameel gereden en sandboarden geprobeerd. Dat ik daarna savonds nog voor mijn hotel werd afgezet werd ik persoonlijk wel erg blij van! De tweede dag (17 oktober) was naar mijn mening iets minder geslaagd. Ik had namelijk een city tour geboekt samen met de woestijn safari waarvan ik het idee had dat de city tour ook zeker wel het financiële district van Dubai zou laten zien. Dat was dus niet het geval, althans we zijn er alleen snel langs gereden. De city tour ging dan wel weer naar het gedeelte van Dubai waar mijn hotel zat, namelijk naar de goud- en specerijenmarkt. Dat was opzich wel bijzonder om te zien maar ik merkte al snel dat dat niks voor mij was. Overal opdringerige verkopers en over de hoeveelheid "echte" Rolex horloges die ik had kunnen kopen zal ik niet eens beginnen. Zelf was ik veel liever naar de Burj Khalifa gegaan. Ik heb gelukkig nog wel de Burj al Arab mogen aanschouwen, het duurste en hoogste hotel ter wereld. Na de tour ben ik direct in een taxi gesprongen en naar het vliegveld gegaan. Tijdens deze taxi-rit heb ik nog even wat levensadvies van mijn Pakistaanse taxichauffeur meegekregen: studeren is het allerbelangrijkst. Daarbij moet ik wel zeggen dat het een ontzettend aardige chauffeur was en ik erg heb genoten van de korte rit. Nu zit ik hier dus op het vliegveld dit verhaal te schrijven. Als ik terugkijk dan voldoet Dubai volledig aan mijn verwachtingen: een hele hele aparte stad, maar ik wil er graag nog een keer naar toe. Voor nu lijkt me dit wel genoeg omdat ik verder ook niet veel zinnigs meer te vertellen heb, op naar Singapore zou ik zeggen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Jorrit

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 5195

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 30 Juli 2016

Oceanië

Landen bezocht: